14 Oktober - kulturnatta

Har varit utan internett hela helgen (och kommer vara det hemma i fjorton dagar till) så har inte kunnat uppdatera. Men i fredags var det kulturnatta här i Göteborg. Jag började kvällen med att möta upp Zoe och Jorun på sjöfartsmuseet där fina Alice B (lyssna Här) hade spelning. 
 
Sedan var tanken att vi skulle gå och se Silversystrar, men vi sprang in i en massa vänner precis innan och vi valde i stället att följa med dem.

Fina Michelle 
Adina köpte korv och sedan vandrade vi vidare mot Sockerbruket som ligger vid Röda Sten. Där inne möttes vi av värme och jazzmusik och längre in i byggnaden var det en konstuttstälning. 
 
Ruben och Sally
Lovis
Man kunde på ett ställe testa på att dreja, vilket både Ruben och Jorun gjorde.
 
 
Strax efter tolv började vi röra oss därifrån, jag valde att åka hem medan vissa andra åkte vidare till operan där det var dansklubb. (Fick veta att dem tydligen inte kommit in för att dem var minderåriga, även fast det i programmet stod att det inte var någon åldersgräns så även dem åkte hem ungefär samtidigt som mig)
 
Hade en extremt fin kväll i höstkalla Göteborg och förutom bra musik och fina konstverk var det kul att träffa vänner jag inte umgåtts med på länge. 
 
(Är inte helt nöjd med designen jag har på bloggen just nu så ska försöka ta tag i den någon dag snart. Men för det krävs energi och energi är det sista jag har för tillfället)
xoxo

Fina ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0